Alla inlägg under augusti 2006

Av Pytte - 30 augusti 2006 12:52

Det regnar, det fullkomligt pissar ner. Jäkla änglar att ha PMS. Louice mår inte så bra heller. Förkyld eller nåt, låter som om jag har druckit whisky fem dar i sträck, mycket sexigt.Nu har jag iaf fått min fina cykel, den är röd och vacker! Fick betala väldigt lite för den. Har även köpt en hjälm, nu är man ju vuxen och kan använda sånt utan att känna sig dum.Skaffade bredband igår, första två månaderna gratis plus en mobiltelefon på köpet, tack så mycket säger jag.Nu börjar skolan snart, ska bli så himla roligt, sen flyttar jag ju in i lägenheten samma dag. Snart börjar livet!Håller på att söka jobb också, har sökt ett på sydsvenskan, vill verkligen verkligen ha det jobbet, hade varit kanon!Hoppas det finns någon snäll människa där som inser min storhet (host host).Nu ska jag fika med kusinen.Have Fun!

Av Pytte - 28 augusti 2006 14:44

Ojojoj, nu har jag varit på min första studentgrej. Ölbränboll, jisses. Springa och svepa öl var det det gick ut på ungefär. Fick träffa lite folk iaf, en hel del riktigt trevligt folk, så det var rätt kul.Ikväll är det stadskamp. Ska promenera runt i staden och hitta på bus. Blir nog spännande det också.I lördags var det kräftskiva med kusinen och hennes vänner. Också riktigt trevligt folk, även om jag höll på att få spel på vissa av dem. Var trött som en gnu dessutom, får hoppas att jag har mer energi nästa gång.Min önskan om att en cykel skulle ramla ner i knäet på mig har nu blivit bönhörd, visade sig att en av kusinens kompisar faktiskt hade en cykel i sin källare som hon inte använder. Så nu var det också fixat. Nu får jag snart flytta in i lägenheten också! Ska bli himla trevligt! Ser fram emot det massor. Komma i ordning lite och börja plugget. Få lite rutiner och vanor. Men tills dess är det kaos som råder!

Av Pytte - 25 augusti 2006 13:02

Nu är jag inskriven och färdig. Har blivit en äkta högskolestudent. Känns riktigt riktigt bra! Ser verkligen fram emot att sätta tänderna i studierna och låta hjärnan få arbeta ordentligt. Börjar inte förrän den 1 september, så jag har en veckas semester tills dess. Välförtjänt tycker jag personligen.Mitt mission för stunden är att hitta en fin cykel som inte kostar massor av tusenlappar. Hoppas på att min strålande tur håller i sig och det dimper ner en cykel på förstukvisten. Ikväll tänkte jag frottera mig lite med mina blivande klasskamrater. Världen känns ibland rätt stor när man står ensam i ett hav av människor man aldrig sett förut. Alla andra verkade ha mins en vän i närheten. Men jag med min charm borde ju inte ha några problem att skaffa vänner :P

Av Pytte - 23 augusti 2006 13:15

Nu är jag skåning. I alla fall mer skåning än jag har varit i hela mitt liv (och jag har faktiskt 3/4 skåning i blodet).Två lugna första dagar här. Resan ner var relativt lugn.Hittade en liten kompis på båten, en tvåårig sork som blev väldigt förtjust i mig och klättrade upp i soffan brevid mig.Sen blev det lite komlikationer på tåget, på grund av att de körde tåget bak och fram så blev det fel på strömmen och tåget stannade i nässjö. Men fram kom jag iaf!Kusinen och moster väntade på mig på stationen. Kinamat på balkongen och vin. Kan man få bättre mottagande?Gårdagen fördrevs på stan och sedan bar det av till stallet. Louice gick mest runt och mös och gosade med hästar. Helt underbart!Idag är det blött ute. Regnar som om änglarna fått PMS. Sitter hos moster och leker med datorn, ikväll blir det stallet igen. Ska nog hjälpa till och ha teori med barnen. Blir säkert roligt.Imorgon smäller det! Upprop 11.00, sen är det slut på slappandet och Louice blir en duktigt högskolestudent. Vad har jag gett mig in på?

Av Pytte - 20 augusti 2006 14:06

Jaha...då var det snart dax då. Väskorna är nästan färdigpackade och jag har sagt hej då till nästan allihopa.Igår blev det Fårö med lite folk, kikade på raukarna och gick på skoutsallation. Riktigt trevligt.Tröttnade åter igen på mitt hår, blev inte riktigt lika drastiskt som att raka av sig det den här gången, nöjde mig med att kapa av luggen ordentligt. Nu ser jag ut som en femårig lite flicka.Sprang på F i affären, jag ignorerade honom och han ignorerade mig. Insåg dock att han faktiskt är riktigt söt, för att vara liten. Ett av många trevliga minnen från denna sommar.

Av Pytte - 18 augusti 2006 13:08

Jisses...prylar överallt!!Får ingen som helst rätsida på någonting. Hur mycket kläder behöver man för ca en månad? Varför är det så svårt att planera? Blir så trött av att se på högar med kläder som ligger överallt! För att inte tala om skor.Dessutom måste bilen städas ordentligt. Blir en låång dag idag tror jag. Imorgon blir det nog desto trevligare, då åker jag till Fårö med Pi och Elin. Sen på söndag är det bara att ge sig på det igen.

Av Pytte - 17 augusti 2006 17:34

Jag misstänker starkt att någon har gått och norpat min hjärna. Känns som om det enbart finns bommul kvar mellan öronen. Har promenerat stan runt med mordern idag, relativt trevligt. Körde sedan hem hela familjen i skrotbilen, pappa slog rekord och kommenterade mitt körande enbart en gång.Igårkväll var det middag med jobbet, jisses vad vi kan snacka. Riktigt mumsig mat blev det med.Rökta räkor med rostat bröd och aioli, ett glas vin och chokladtryffel till efterrätt. Lullade hem med Maja vid elva tiden och somnade som en stock. Insåg att dagen hade tagit rätt mycket av krafterna. Var med nere i Fröjel och hjälpte till med dramaövningar på ett Röda Korset-läger med ungar mellan 7 och 15 år. Mycket engergi gick åt till att peppa småungarna att ens våga öppna munnen. Men kul var det och lite framsteg gjordes.Nu har jag bara 3 dagar kvar på ön...läskigt.

Av Pytte - 14 augusti 2006 15:45

Jaha, så var det måndag igen då. Dagen började rätt bra. Hade utvärdering med jobbet, massor av ideér som diskuterades, riktigt roligt! Åkte hem vid halv ett med siktet inställt på att röja ordentligt och städa ur källaren. Gick inte så jättebra, hitintills har jag burit ut en väska, läst en halv bok och suttit vid datorn. Orkar inte riktigt, är genomtrött.Måste vara vädret, äntligen har det efterlängtade regnet kommit, vilket är helt underbart, men man blir så trött. Om en vecka är jag påväg till Malmö, känns lite konstigt, men det ska bli riktigt roligt. Ser verkligen fram emot att flytta in i min egen lägenhet, har bott inneboende hos diverse familjer runt om i världen detta år, så nu vill jag ha mitt eget lilla bo, där jag kan göra som jag vill, äta när jag vill, sova när jag vill, gå upp när jag vill. Imorgon jobbar jag sista dagen för året, sen är det packning och hejdåmöten som gäller. Ojoj.Ååh....jag vill verkligen verkligen tatuera mig. Har hittat det perfekta motivet! Nu ska jag bara hitta den perfekta tatueraren också och det perfekta stället att sätta den på.

Ovido - Quiz & Flashcards