Alla inlägg under augusti 2006

Av Pytte - 11 augusti 2006 09:37

Har äntligen släpat mig ur sängen, varför är man så himla trött när man är ledig? När jag ska arbeta skuttar jag glatt ur sängen vid sjutiden. Nu måste man uppbåda all kraft i hela kroppen för att kunna rulla ur vid nio, mycket mystiskt.Ska i alla fall ge mig iväg till stan nu, slösa lite pengar kanske.Fortsättning....Pengarna höll jag relativt hårt i, inte ett enda inköp på marknaden. Insåg att det är exakt samma stånd som förra året. Nu följer en pedagogisk redogörelse för dagen.Antal gula bilar: 22 (blev bara slagen en gång)Antal medeltidsklädda knäppgökar: för många för att räknaAntal oklädda knäppgökar: ditoAntal inköpta påsar med brända mandlar: 0Antal kända människor: 3Antal minuter på jobbet: ca 4 (gick inte in iof, vet inte om det räknas)Antal omkörande bilar: 5 (tydligen är laglig gräns för långsamt)Antal puckade cyklister: 1Antal hittade sporrar: 1 par till min lycka!Nu: Återgå till att brottas med mina lådor och göra oviktiga saker.Have Fun!

Av Pytte - 10 augusti 2006 21:48

Ledig idag....eller i alla fall nästan. Var ensam hemma på första gången på lääänge. Fick lite tråkigt och åkte upp till jobbet för att umgås lite och fika. Är man där så råkar man alltid jobba lite. Men jobbet, dvs Bungemuseet, är ett av de trevligaste platsena på jorden och jag måste ha de trevligaste arbetskamraterna också. Fikade lite med Maja och Ulrika och pratade en massa skoj.Planen från början var att jag skulle åka in till staden för att röja ur mina förråd och gå en sväng på medeltidsmarknaden. Men när jag vaknade verkade min mage ha skapat en elak plan om att förinta mig, så jag tänkte om och somnade om. Kände inte alls för att gå och trängas med en massa Medeltidsklädda knäppgökar.Låg kvar i sängen länge och läste en riktigt rolig bok som jag hittade längst ner i en låda. Avsnoppad...handlar om en kille som läggs in för att operera bort sina visdomständer, när han vaknar har han genomgått ett helt könsbyte. Riktigt riktigt underhållande faktiskt.

Av Pytte - 9 augusti 2006 20:09

Snart är det slut på turisterna! Två dagar kvar på jobbet att tampas med dem, sen är det ett helt år kvar.Tyvärr innebär detta att även denna underbara sommar är slut. Har varit den bästa sommaren på länge, hästar, vänner, vin och bus. Kan det bli bättre?Nu packas det i alla fall för fullt här i källaren. Allting ska ner i alldeles för små lådor och sedan köras ner till min nya lägenhet i Malmö. Ska bli otroligt roligt att börja plugga på högskola.Nu ska jag slappa lite, sticka och se på Wire in the blood.gl hf

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards