Alla inlägg den 24 augusti 2007

Av Pytte - 24 augusti 2007 18:59

Visste du att Kockums började producera och sälja sina populära krämfärgade emaljerade kärl med grön kant 1935?

Dessförinnan hade de tillverkat kökskärl i olika färger och sjukhuskärl i vitt. 

Av Pytte - 24 augusti 2007 18:56

Sista guideturen idag. En grupp från Österrike, språkförbistring rådde, jag guidade på engelska och deras guide tolkade, han förstod inte allt jag sade, men jag förstod det mesta han sade så jag kunde i alla fall rätta honom när han sade fel.


I övrigt var det ungefär lika långtråkigt idag som andra dagar i eftersäsong. Dock hade vi rätt mycket folk, så jag hade lite att göra iaf.


Nu har packandet börjat, förvirringen och ångesten över glömda saker.


En arbetsdag, tre mattor och inga handledsvärmare kvar! 


Ovido - Quiz & Flashcards