Alla inlägg den 28 augusti 2007

Av Pytte - 28 augusti 2007 16:22

Har nu tagit mig över Östersjön till Saftlandet. Sitter i ett regnigt Nyköping på faderns kontor, har fått guidad runtur, hälsat på arbetskamrater och elever.

Min fader är en otroligt smidig människa, han drog in mig i klassrummet och presenterade mig inför hela klassen, 27 pojkar och 1 flicka. Känslan av att stå framför 28 tonåringar verkar aldrig förändras, man känner riktigt hur ointresset och tristressen ligger i luften, även fast detta var första skoldagen.  Orden ifrån läraren längst framme, var samma som sades till mig, någon av mina första skoldagar. "Detta är inte ett prov, jag vill bara kolla era kunskaper så jag vet, det kommer inte att betygsättas." Detta följt av högljudda suckar från eleverna.


Allt som allt verkar det vara en trevlig arbetsplats. Nyköping har jag inte hunnit ta pulsen på ännu, enbart sett tågstationen och pressbyrån, men det verkar vara en mysig liten stad i alla fall.


Nästa stopp Lilla Q, Marieborg, Norrköping! 

Ovido - Quiz & Flashcards