Alla inlägg under september 2006

Av Pytte - 20 september 2006 16:14

Rätt underbar dag idag. Har gjort så lite jag kunnat. Mest slappat och läst lite måsteböcker. Har fått klartecken att måla om också, så på söndag skall jag sätta igång. Måste bara få tag på alla nödvändiga prylar.Sen jäklar skall här bli vackert! Så skall jag köpa en soffa och bokhyllor och skrivbord och lite anant smått och gott.Sen borde det se ut som ett hem här.

Av Pytte - 17 september 2006 10:09

Då var dagen som sverige har väntat på så länge här. Louice har minsann dragit sitt strå till stacken och röstat. Blev dock lite problem när valfunktionärerna såg mitt röstkort och talade om för mig att så där kan det minsann inte se ut, du kan inte bara ha rätt att rösta till riksdag och landstingsfullmäktige, den kombinationen finns inte! Nehepp, förklarade för dem att röstkortet var feltryckt och det inte fanns så mkt att göra åt det hela. Fick till slut rösta i alla 3 valen ändå. Skall bli lite spännande och se vad som händer nu, 19.59 ikväll får vi veta!I övrigt städade jag mosters bil igår, jag och kusinen. Vi var väldigt nogranna, hoppas moster är nöjd. På kvällen var jag och kusinen hos en av kusinens kompisar på middag, hade det riktigt trevligt, hemlagad lasange och äpplepaj. Mums!Idag är det tvätt igen, ingen människa hinner att tvätta mer än 2 maskiner tvätt på 2 timmar, så det var bara på det igen. Sen stallet, kusinen tävlar fältävlan och jag är moraliskt stöd. Efter det blir det middag hos moster, och sen hem och läsa Värdegrundsboken. Trevlig söndag må jag säga!Peace, Love and Understanding!

Av Pytte - 15 september 2006 10:31

Någon imbecill människa har snott min tvättid. Jag blev så förbannad att jag bara ville slita ut kläderna ur tvättmaskinen och lägga dem på en hög utanför. Men såklart gör Louice inte det, Louice är en alldeles för snäll och mesig människa för sånt. Bokade om tvättiden till i eftermiddag istället, men funderar fortfarande på hämnd. Jag gillar icke när jag tvingas att omplanera. Well well, jobbade igår, producerade annonser på löpande band, är lite nervös för söndag när de skall tryckas, tänk om jag har gjort fel!!! Huuu! Får nog köpa tidningen och kolla. I övrigt hade jag föreläsning i går morse, och huvudvärk hela dagen. Somnade vid nio igår kväll.Det finns söta pojkar i skåne också :)

Av Pytte - 13 september 2006 16:51

Dagen började illa. Försov mig, och fattade inte att jag hade gjort det förrän det var 15 minuter tills lektionen började.Jag har aldrig försovit mig till något förut, skämdes som en hund. Hade ändock ett trevligt möte med gruppen som vanligt.I övrigt har inget vettigt blivit gjort idag, har kollat Sex and the City hela dagen och nästan städat lite. Händelselös dag med andra ord.Nu vill jag göra något kuligt. Någon som vill leka?

Av Pytte - 12 september 2006 18:18

...och louice är trööött! Har huvudvärk var och varannan dag numera, det stör mig nåt så otroligt. När allting annant är näst intill perfekt så kommer denna lilla petitess och bara förstör det för mig. Fick knapra panodil på utbildningen på sydsvenskan idag, fick förklara att mina kuddar inte har kommit ner till malmö ännu och att jag sover med lånade kuddar i en ny säng. Den är så förbannat mjuk ju.Utbildningen gick i alla fall bra, jag får jobba (som enda timasntälld) i InDesign, vilket jag är glad för. Är tydligen den enda som kan det. Så det jag fick lära mig var deras bokningssystem, inte svårt det heller. Kom där ifrån rätt tidigt, promenerande nästan hela vägen hem, sen blev det bussen. Höll på att få panikattack, vi satt som packade sillar och det var hett! Nu är det uppsatsskrivning som gäller för hela slanten. Men först ska ni få se utsikten från min lägenhet.

Av Pytte - 11 september 2006 14:26

Det är ungefär så Malmö såg ut nu i helgen.Vädret var strålande vackert och varmt. Louice var lycklig som en femåring på julafton.På lördagen åkte vi ut till Övedskloster och kollade på hoppning, det var underbart. Det doftade så härligt. Natur, djur och ren luft! Louice skuttade och sprallade runt. Träffade på Knut Knutsson från Antikrundan och åt goda munkar. På kvällen gick jag och kusinen ut med kusinens vän Malle på Masqot på Möllan, mycket trevligt! Louice hade nya fina skor på sig. Drinkarna var dyra och ögongodiset satt på fel plats (fast söt var han), kvällen avslutades i skaplig tid och jag och kusinen tog bussen hem. Tyvärr blev vi vittne åt ett litet slagsmål, som ändå verkade reda upp sig utan att någon blev allt för skadad, lite obehagligt var det dock.Söndagen börjades vid niotiden med att ta sig ut till stallet, kikade på deras lilla dressyrtävling och hjälpte till att plocka i ordning. Rätt trevlig och slapp söndag.Sedan blev det en mycket lugn söndagkväll. Löste korsord i sängen, lägenheten är så kall ju!Idag hade vi gruppmöte med skolgruppen, fikade och snackade lite skit, väldigt trevligt det med. Nu ska jag läsa Läraren och det pedagogiska ledarskapet och skriva några sidor intelligent text. Imorgon: Första dagen på jobbet, som tur är bara utbildning! Weee!Peace love and understanding!

Av Pytte - 8 september 2006 07:41

Här har jag visst legat lite på latsidan. Det är lite mycket nu måste jag säga. Massor av föreläsningar och möten och sen annat som ska fixas. En liten snabb summering:TisdagFöreläsning om "Ditt eget lärande" väldigt intressant faktiskt. Lämnade in min cykel på service, så nu funkar den finfint. Känns som om man kommer glidande med en ferrari!Åkte till stallet och hjälpte till med fodring och sopning på kvällen.OnsdagBörjade dagen med en föreläsning i Ansvar och Sekretess. Tungt ämne! Men mycket duktig föreläsare. Sen hade vi första basgruppsmötet. Var rätt trevligt. Har en väldigt bra och trevlig grupp så det kan nog bli riktigt roligt.TorsdagFöreläsning igen, om skolans framväxt, inga konstigheter där, visste det mesta sen innan, men fick dock lite nya uppslag till mina guidturer i sommar. Hade ännu ett F2 möte och bestämde en massa bra saker.På eftermiddagen gick jag på stan en sväng, hämtade ut min nya gratis mobiltelefon! Den är jättefin!Stallet på kvällen och kolla Sofias ridlektion, såg ut som yra höns allihopa, men de verkade ha kul iaf!Idag då?Började morgonen med att försova mig till ett telefonsamtal jag behövde göra, får göra det på måndag istället.Ska ringa en rektor och be snällt om att få göra en intervju med en av lärarna på skolan, ang elevdemokrati.Sen blir det en lugn kväll. Imorgon skall jag på fälttävlan och sedan gå ut på kvällen. Sen på dressyrävling på söndag. Det blir full rulle det!Har hittat ett företag som gör ursnygga smycken, även för pojkar. Kika in här Dada's DiamondsOch dessutom har jag äntligen hittat ett par riktigt snygga skor med klack på barnavdelningen! Barnavdelningen är bra!Kick it, brosch från Dada's Diamonds.

Av Pytte - 4 september 2006 13:04

Jag har toktur, allting ordnar sig på löpande band här.Lägenhet, cykel, ny mobil, och sist men inte minst jobb!!!Jag har fått jobb på Sydsvenskans annonsavdelning, ska bli jättekul att sätta igång med det. Börjar på tisdag med lite utbildning. Imorgon är det första riktigt föreläsningen på skolan, skall bli väldigt intressant.Igår var jag på Trav Derby på Jägerso, har aldrig varit på trav förut så det var riktigt roligt. Drack champange vid vinnarcirkeln till och med. Har fått chansen att rida gratis på stallet också, mot att jag har två teorilektioner i veckan med småbarnen. Kan nog bli kul det med. Nu spöregnar det ute. Ska nog kolla lite film innan jag åker ut till IKEA med moster för att shoppa lite.Peace, Love and Understanding

Ovido - Quiz & Flashcards