Alla inlägg den 30 mars 2007

Av Pytte - 30 mars 2007 13:33

Satt och läste 'Det sociala landskapet' igår och hittade en bit intressant svensk historia."Fram till 1968 var det förbjudet för militärer i uniform att dra en barnvagn"Ja vad säger man...

Av Pytte - 30 mars 2007 13:28

Idag hade vi introduktion till kursen Historiska perspektiv på Sverige. Louice satt längst fram och sken som en sol medan hon studsade upp och ner på stolen. Jag är otroligt peppad!Visst är det massor av litteratur och visst är det tenta i slutet, men ojoj va roligt det skall bli. Jag går ju som de flesta vet igång ordentligt på det mesta som har med historia att göra, men speciellt vikingatid - 1600-tal är mitt favoritområde och med det kommer vi börja på måndag.Dessutom skall vi få vara med på arkeologiska utgrävningar!! Det ser jag fram emot massor massor!Jag känner mig just nu som ett barn på julafton, och när man känner sig så inför en kurs i skolan, då har man nog hittat rätt.

Ovido - Quiz & Flashcards