Alla inlägg den 27 juli 2007

Av Pytte - 27 juli 2007 23:27

Är som vanligt mycket seg med uppdateringar.

Jobbar, jobbar, jobbar och rider för det mesta. Hinner knappt umgås med mig själv känns det ibland som. Men idag är jag banne mig ledig, och imorgon också, kors i taket!

Idag vågade jag mig på att köra bil med släp för första gången, med en hysterisk fader i passagerarsätet, självklart. Att köra bil med föräldrar är icke nyttigt för nerverna. Efter det blev det dock en trevlig ridur på ulltottarna. Sveie är en mystisk häst, vill hellre gosa än rida, trycker in mulen under armen på mig när jag skall tränsa och släpar sedan benen efter sig när det är dags att promenera iväg. När man sedan sitter upp så blir det dock fart på mannen, då går det helt plötsligt inte att skritta utan det skall töltas hela tiden. En lång galopp blev det också och snabbt gick det!


På söndag är det jubileumsdag på museet, då firar vi 100 år, vilket kanske inte är helt korrekt, första husen kom först 1911, men ändå. Vi i kuren har också knåpat ihop en spökvandring som skall gå av stapeln den 7 och 9 augusti. Undertecknad skall vara Di Sma och älva, kommer bli mycket bra!


Ovido - Quiz & Flashcards