Alla inlägg den 28 juli 2007

Av Pytte - 28 juli 2007 23:08

Ingen ridning, men gos med ulltottarna.

Fin reklam för spökvisning producerades med några glas vin i kroppen. 


Bensinen kostar 11.44 

Av Pytte - 28 juli 2007 14:24

För att få en mer frekvent uppdatering här på bloggen kommer nu en ny kategori som heter onödigt vetande. Här kommer man finna onödigt vetande om allt mellan himmel och jord, sådant som kan vara kul att plocka fram vid olika tillfällen.  Det kommer dyka upp många årtal, då jag finner stort nöje i dem.


Dagens onödigt vetande:


Visste du att vitkindade gäss oftast häckar i arktiska områden som till exempel Grönland. Men 1971 började de också häcka på Lau hällar på Gotland. Därefter spred de sig till även östkusten och sedan västkusten. Man kan bland annat se dessa gäss i riklig mängd i Malmös parker.





Av Pytte - 28 juli 2007 14:20

Jag är inte gjord för att gå på marknad. Efter fem minuter i trängseln får jag nog. Doften av grillat blandas med en hemsk stank av foppatofflorkopior. Köpte en påse ull och en påse kola sen gick jag hem och låste in mig i mitt rum, långt ifrån alla turister och pensionärer som trängs om att köpa lotter.


Ovido - Quiz & Flashcards