Alla inlägg den 9 oktober 2006

Av Pytte - 9 oktober 2006 20:55

Jaha, då var det måndag igen då. Förra veckan var händelserik. Jag påbörjade min praktik på en jättetrevlig förskola i Höllviken. Jag trivs jättebra och barnen och personalen är urtrevliga! Skall bli jätteroligt att åka tillbaka. Började också som teorilärare på ridskolan i måndags, det gick rätt bra. Som lön för mödan får jag rida gratis en gång i veckan och första ridlektionen var igår. Ajaj i baken säger jag, jisses vilken träningsvärk. Den som säger att ridning inte är träning vet inte vad den snackar om!Var ute i lördags på en irländsk pub här i Malmö, det var jättetrevligt först. Sen fick jag sprängade huvudvärk och gick hem. Huvudvärken satt i tills i söndagskväll.En skallig chilenare som såg ut som Danny DeVito verkade fatta tycke för mig och stötte järnet hela kvällen. Tyvärr var han med i vårt sällskap så jag kunde inte vara lika otrevlig som jag velat. Färgade håret rött i lördags också (vilket chilenaren tyckte var väldigt sexigt, skulle ha väntat en dag med att färga). Vilket fall som så trivs jag mycket bra som rödhårig, känns lite roligare än att vara blond nu till hösten.Imorgon blir det slappdag, gå på stan med L och sen stallet på kvällen. På onsdag skall jag köpa bokhylla...woohoo!Peace, love and understanding!

Ovido - Quiz & Flashcards