Alla inlägg under mars 2007

Av Pytte - 22 mars 2007 14:31

Promenerade en liten sväng på stan idag. Bokade klipptid på tisdag, skall bli mycket skönt att bli av med lite hår, det börjar återigen likna en hjälm.Passade också på att kika lite i affärer, är fortfarande på jakt efter den perfekta väskan, ett par snygga vårskor och ett snyggt tyg att klä om mina stolar i. De två sistnämnda hittade jag faktiskt! Väskan har jag dock letat efter i flera år och fortfarande inte hittat, men har nu börjat snegla på herravdelningen, deras väskor verkar mycket mer praktiska, och snygga!Insåg även att jag är besatt av överstrykningspennor och postitlappar. Hittade jättefina överstrykningspennor på Ordning & Reda, men jag har verkligen inte användning för fler sådana. Nu har iaf CSN pengarna ramlat in på kontot så imorgon skall jag ge mig iväg och inhandla vad jag behöver för att klä om och måla om mina stolar, de skall bli så fina!

Av Pytte - 22 mars 2007 09:41

...bör innehålla en stor frukost, en stor kopp kaffe, sol genom fönstret och gärna trevligt sällskap. Så började inte denna dag tyvärr. Dock vaknade jag utvilad innan väckarklockan ringde och det är alltid en bra start!Dagens schema är mycket fattigt, det innehåller en föreläsning på två timmar och sen gå och boka klipptid. Sedan blir det väl att ägna resten av dagen åt biografin.

Av Pytte - 21 mars 2007 22:07

Stog och väntade på mitt sällskap utanför centralen i eftermiddags. Filosoferade lite över livet och tittade på folk, helt plötsligt kommer det fram en vilt främmande kille i 30-års åldern och klappar mig på magen och säger, ha en bra dag och försvinner sedan.Jag står kvar och gapar som en fågelholk, en något mystisk upplevelse måste jag säga.

Av Pytte - 21 mars 2007 17:36

Hemkommen från Falsterbo efter något som kändes som en otroligt lång och ointressant dag. Dessutom snöade det!Nu är jag trött som en gnu. Skall dock skutta (släpa) mig iväg snart ändå. Får hälla i mig lite kaffe och hoppas på att det hjälper.

Av Pytte - 20 mars 2007 19:14

Härlig dag idag, skillorna har börjat blomma, marken har börjat bli grön och på buskarna börjar knopparna dyka upp. Solen sken och det var varmt, första dagen utan vantar! Hade biografisamtal idag, var lite nervös för min text var bara halvfärdig och jag kände mig inte alls nöjd. Men min handledare hade inte mycket negativt att säga som tur är. Nu skall bara resten fixas ihop så blir det finfint.Imorgon Falsterbo och föreläsningar och en fika på kvällen.Trevligt trevligt, hoppas jag.

Av Pytte - 20 mars 2007 09:24

Det känns som om jag nyss vaknat ur en längre tid i ide. Jag har under större delen av förra veckan pysslat inomhus med både det ena och det andra och enbart varit ute för att hämta posten. Igår var gick jag en sväng till affären och upptäckte då ett nytt hus. Visst har jag sett stommen till huset innan och vetat att de byggdes, men nu är det nästan färdigt. Det går fruktansvärt snabbt, Malmö växer så det knakar.Nu; skola och opponerande av biografitexter, jajamän!

Av Pytte - 19 mars 2007 12:17

Våren är här! Woho!Pytte har blivit besatt både av det ena och det andra, så som pyssel, inredning och stickning. Men också tatueringar, tycker det känns som om det är dags för en ny nu och jag har massor av idéer såklart. Jag har tidigare bloggat om en tatuering jag funderar på att göra "tribalängeln", den finns fortfarande kvar i tankarna men har fått konkurrens av en annan ängel med långa vackra vingar. Någon av dem kommer hamna på min rygg i alla fall.Sen har jag lite funderingar på en blomstergirlang som utgår från ljumsken och slingrar sig uppåt, men den måste jag fundera lite på.Annars är jag sugen på att göra en i nacken och en över höger bröst. Men just nu får det räcka med att drömma om detta, budgeten säger tyvärr ifrån. =/

Av Pytte - 18 mars 2007 16:46

En mycket förvirrad Pytte denna söndag, mycket blir det att tänka på och drömma om.Blev inte mycket vettigt gjort idag iaf, hade många planer på vad som skulle göras, lyckades iaf tvätta och städa lite, och dagen är ju iaf inte slut ännu. Men istället för att skriva biografi har jag roat mig med att prata med vänner jag saknat, känns väldigt bra att jag fått kontakt med dem igen. Jag har också pysslat i photoshop, går alltid att roa sig med. =)Roar mig också med att lyssna igenom gamla CDskivor, hur kul som helst! :D

Ovido - Quiz & Flashcards