Alla inlägg under mars 2007

Av Pytte - 17 mars 2007 21:30

Jag har blåmärken över hela benen, damm i näsan och ont i ryggen, men nu är väggarna äntligen färdiga!Hela dagen har jag spacklat, slipat och målat och lyssnat på hög musik och vickat på rumpan. Firade det hela med en hysterisk dans till Winnerbäck.Nu är jag duschad och sitter i soffan och myser, är övertrött och kommer somna som en gris inom den närmsta timmen. Imorgon är det tvätt, städning och biografiskrivning som gäller och kanske en promenad om det inte regnar för mycket. Nästa projekt i lägenheten är att måla om, och klä om stolar, fixa låga skåp att göra bänk av och allmänt småpyssel. (Har en rätt lång lista faktiskt, men det får tas i baby steps)Sweet dreams my friedns!

Av Pytte - 15 mars 2007 16:55

Nu har jag varit på intervju, en timmes korsförhör, satt och svättades som en gnu. Men det gick nog rätt bra hoppas jag, jag gjorde dock misstaget att prata för mycket, som alltid. Men men...i nästa vecka får jag reda på hur det gick iaf. Nu skall jag vila lite, elak huvudvärk.

Av Pytte - 15 mars 2007 12:16

Att vakna upp i en överstökig lägenhet (håller på att måla om) till en grå himmel och med nästan ingentin i kylen till frukost, bäddar inte direkt för den bästa dagen.Snart bär det av till academicwork och arbetsintervju. Håll tummarna för mig!

Av Pytte - 14 mars 2007 19:23

Hemma igen orkar inte ta mig för nånting.Jag är trött!

Av Pytte - 13 mars 2007 21:18

Jaha, nu är väskan packad och står och väntar på mig. Imorgon bitti går båten till oskarshamn, sen är det buss och tåg till Malmö. Det är som alltid delade känslor när det gäller att lämna Gotland. Har alltid enorm separationsångest sista natten hemma. Men nu ser jag faktiskt fram emot att komma tillbaka till Malmö också. Jag skall måla färdigt lägenheten och äntligen börja inreda, jag har massor av idéer.I kväll var jag på möte på museet, alltid lika trevligt att träffa människorna där. Skall bli kul i sommar med ny guidetur och dessutom 100 års jubileum.Nu skall jag köra lite nattmangling med min biografi och sedan försöka sova nån timme innan jag måste upp igen.

Av Pytte - 13 mars 2007 14:00

Termometern står just nu på 18 grader, vilket är en glädjemätning, det förstår jag också.En mer korrekt mätning är nog 13 grader i skuggan. I solen är det betydligt varmare, satt och njöt med kaffekoppen nere vid dammen idag, helt fantastiskt underbart.Har även släppt ut mina fötter från stickade sockor och tog mig en barfotapromenad, det var ju lite kallt, men oj vad fossingarna tyckte om det.Imorgon bär det av till storstan igen, vill inte riktigt faktiskt. Där kan man inte dricka sitt morgonkaffe samtidig t som man tar en promenad i trädgården och njuter av alla blommor. Men jag får väl vara nöjd med att jag har en halv minut till havet och i alla fall kan njuta av det när helst jag har lust.Detta är vardagslycka i all sin enkelhet LillaQ! =)

Av Pytte - 13 mars 2007 11:14

Jag gjorde ett litet test som jag läst på en annan blogg. Jag gjorde ett googlesök på vad jag "behöver", ( Förnamn+needs) Louice needs. Här är det sex första resultaten jag fick.- Louice needs your vote (ja tack!)- Louice needs your support- Louise needs is a glass of lemonade made from crystal clear, free-running, natural, spring water (do I?)- Louise needs prayers- Louise needs 2 hours to run the first 10 miles (first 10 miles of what??)- Louise needs you Personligen skulle jag kunna komma på sex andra saker jag behöver betydligt mer än röster och böner.

Av Pytte - 12 mars 2007 19:20

Har visst blivit tagen också, av Lilla Q.Tydligen skall jag dela med mig av fem av den stora massan okända saker om mig själv.- Jag var under en kort period under tonåren skejtare, åkte runt i fårösund och var cool med häng på byxorna.- Jag samlar på änglar- Jag är beroende av morötter (morötterna ersatte snuset)- Jag prenumererar på Allas (korsordsnörd)- Jag tittar på antikrundan (historienörd)

Ovido - Quiz & Flashcards